mandag den 24. september 2012

"Ud til højre" med offerrollen...

Om det er sandt, det ved jeg ikke, men jeg føler mig i alt fald prøvet for tiden eller igen..

Jeg kommer fra mange års expertise indenfor "offerrollen", en rolle, hvor man i bedste fald kan nyde selvynk, medynk, tryghed, opmærksomhed og i øvrigt helt sikkert kan regne med nær NUL i fremdrift og personlig vækst hehe. Ja det er har taget mig mange år, at erkende. Men ikke desto mindre en rimelig givtig erkendelse nu.

Jeg har de sidste par år med hjælp fra min egen bevidsthed og motivationen for et bedre liv samt fra Millionøsemetoden og Makkerskabsmetoden (kan googles) fået minimeret min famøse offerrolle-Ven/fjende ned til 10-15%, og det godt. Det er rigtig godt, men de sidste procent er ikke så let at komme af med. Om det muligt ved jeg endnu ikke, jeg savner nok lidt rollemodeller der, for vi kan jo alle stå i en situation, hvor det netop giver den gamle tryghed og sovepude, at gå lidt i selvynks dvale.
Jeg er bevidst om, at de sidste procent, der heldigvis kun aktiveres et par gange om ugen eller i gode perioder et par gange om måneden, ja de er noget vedholdende, kan vel samlignes med Egoét og så har jeg ydermere indset, at de sidste procent af "vedvarende" offerrolle dyrkning, er direkte blokering for den succes jeg gerne vil have i mit liv og i sær med min business i oplevelsesturisme.

Noget offer agtig erkendelse. Øvsi.

Men også en vinder erkendelse, da jeg ser det og så kan vælge at ændre på det.. Vi har altid et valg, sagde min mindfull coach ved første møde. Det var så enkelt og blev serveret med en sådan gennemslagskraft, at den hænger ved endnu. VI HAR ALTID ET VALG.

Jeg har rundt regnet badet mig i flow og medgang på alle planer, siden jeg kom til Sønderborg, Jylland og fastlandet i april, men der ligger skyggearbejde og dulmer og der er store nødder, at knække. En sådan nød dukkede op her i aftes, hvor jeg var sådan i forglæde og cool omkring, at jeg skulle live op på mit nye studie i Natur- og Kulturformidling. Det er et fjernstudie, men hver 3. uge skal min makker Irene (også herfra) og jeg, op markere os, og høre workshops, netværke og jeg bor hos min veninde gennem 20 år; Katrin  mv. og jeg glæder mig vildt.
Og så, efter flere skønne timer og spas, gik der hul på Mads (7) beskyttelses hinde, her inden han skulle sove. Jeg agerede det bedste mit expertfelt og min intuition ville guide mig til, og han fik det også bedre... men mor her, der gjorde sig "stærk" for ham, har sgu egentlig også lyst til at overgive mig/sig til tårekanalernes frie løb... Men jeg gjorde det ikke. Jeg kunne godt, men jeg gjorde det ikke.

Ja der er nogle (fucking) udfordringer... øv for det, men op på drommedaren igen, for der er jo kun en vej, og det er frem.
Altså dejligt at få afløb her, som alternativ til offerrollen. Handlet på "sagerne"og hvad jeg i dag oplevede i klassens musik modul:-( det har jeg. Og handling er også tilfredsstillende.

Min søn er god og glad, og jeg vælger, at det primært vil være det han får retur. Ja, vi kan FÅ DET SOM VI VIL HAVE DET.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar