fredag den 14. marts 2014

Når livet er stærkt som en Pebersteak



Hvad gør du, når livet byder på stærke sager?


Jeg havde svedperler på panden, halsen brændte voldsomt, mit hjerte bankede, som var jeg i testsmagning med Chili Claus. Det var voldsomt, det medgiver jeg gerne. Og da der ikke var noget vand på bordet var situationen kortvarig uudholdelig! 

Hvad var det for en situation jeg havde bragt mig selv i?

Jo, efter en workshop i forretnings design i Ålborg, og med et nyt møde i det nordjyske dagen efter gav det god mening, at tilbringe en aften som turist i byen. For at sikre mig høj kvalitet på mad & drikke, valgte jeg Søgaards Bryghus.

Da jeg i flere dage har haft en slem omgang forkølelse med mere, var det så som så med kapaciteten i smagsløgene. Af den grund valgte jeg den krydrede pebersteak med knust madagaskar peber i. Herligt mørt kød, passende tilbehør og chancen for igen at få vækket smagssanserne – alt syntes godt, men så kom chokket!

..... Jeg havde signet op, det står jeg ved. Men et par mundfulde inde i steaken, måtte jeg sgu beherske mig for ikke at råbe om hjælp. Jeg rejser mig med brændende mund og svælg, søger akut en tjener… vand skulle der til.

Da jeg reflekterer over hændelsen, ser jeg en parallel til mit eget liv. I livet har jeg forresten også selv signet op og det er mit ansvar, hvordan jeg forvalter skaberkraften. -Selvvalgt eller ikke, så bliver vi jo også testet i livet. Jeg har været der, hvor jeg tænker; Det sgu en stor mundfuld eller den oplevelse er en anelse for stærk til mig.

Her kan jeg vælge at blive i det og tillade en periode med vejrtrækningsproblemer, knokle energi – evt. varige skader eller jeg kan gøre, som jeg gjorde midt i pebersteaken
 Jeg stoppede op.
Tog en pause, drak lidt vand og tillod lige at mærke, hvad jeg havde gang i.


Den bekom mig vel den pause. Er der tidspunkter, hvor du kan unde dig en pause?
Det giver lidt luft, lidt fornyet energi og så kan man lidt igen.

Hvem ved. Måske holder vi endda længere, når vi tillader flere pauser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar